Alles anzeigenKurzes Update.
Seit einer Woche funktioniert die Verbindung mit der App normal.
Zusätzlich habe ich heute noch folgende Meldung bekommen vom Support:
<<<Your issue is a known problem on our side. We are currently developing long term solution, that will be available in the near future. The reported problem is caused by the low-voltage battery protection. The low-voltage battery protection deactivates non-mandatory transactions for using your vehicle according to its power level and show the corresponding message in the application to prevent draining the low-voltage battery.
For now, we can manually turn on the High Voltage battery support on your vehicle, but we will need your concern to do it. High Voltage battery support function will enable charging the 12V battery, which is used for connectivity services, from your traction battery. Do you agree that we will manually and remotely turn this function for your vehicle? Please let us known.>>>
Ich habe mal zurückgeschrieben das sie es aktiveren sollen.
Mal schauen ob es danach für immer gelöst ist.
Wäre wirklich mal interessant, ob das dann funktioniert ... macht ja auch Sinn. Ich habe dieses Problem schon seit Beginn (Sommer und Winter) und würde ggf. auch gern wissen, ob die Einstellung sinnvoll ist und wo das gemacht werden kann (Werkstatt?).