Hab auch im Dez bestellt und auch 244X
Einplanung KW50
Soviel zu first in first out
Meine Bestellung ist auch von 12/21 und ich hab 260XXX und keine Einplanung laut Olga, stand 25.04.22
ohoh🥴
Hab auch im Dez bestellt und auch 244X
Einplanung KW50
Soviel zu first in first out
Meine Bestellung ist auch von 12/21 und ich hab 260XXX und keine Einplanung laut Olga, stand 25.04.22
ohoh🥴
KW25
Ist das MJ im Vertrag in irgendeiner Weise aussagekräftig?
Und heißt das dann, dass MJ 22.2 nur bis KW24 gebaut wird?
Vermutlich wird das MJ einfach dadurch entschieden, falls meine Bestellung Mal ausversehen in die ein oder andere Hand fällt?
Das sind 60er deswegen geht ihr beide leer aus und ich bekomme ihn
Wenn ihr euch drum streitet kann ich ihn doch einfach haben, oder? Dann ist es fair
Warum stell ich mich jetzt eigentlich zum zweiten Mal innerhalb von 1 Woche zu dumm an die Informationen auf Deutsch zu beschaffen? Ich glaube die Luft auf in der Warteschlange ist langsam aufgebraucht
Hier nochmal der Artikel vom Skoda Storyboard direkt:
Weiß nicht was ich davon halten soll, dass zur Zeit so viel Hoffnung aufkommt, das Auto doch noch dieses Jahr zu sehen
Du hast es auch derzeit nicht leicht mit einer 60er Batterie 🙈
Ich weiß garnicht, was Skoda für ein Problem hat, dass die nur 80er Produzieren; Gib mir die Batterien, eine Flex und ein bisschen Sekundenkleber, dann sind alle Größen da
Alles anzeigenHallo,
ich habe Anfang Januar einen Enyaq 60iV bestellt. Lieferung ist im Kaufvertrag unverbindlich für Oktober angekündigt.
Hat jemand irgendwelche Erkenntnisse dazu, wann mit einer Lieferung realistisch gerechnet werden kann?
Vielleicht finden sich hier im Forum schon antworten, aber ich habe leider nicht die Zeit dazu, 1000 Seiten durchzulesen, deshalb wäre es sehr nett, wenn jemand, der ständig am Ball ist, mir kurz seine oder ihre Erkenntnisse mitteilen könnte.
Mein Händler behauptet, er wisse gar nichts.
Allerbesten Dank.
Also ich habe 12/21 einen 60er bestellt und habe ULT 11/22 bekommen, hoffe zwar, dass es klappt, gehe aber nicht davon aus ihn dieses Jahr noch zu sehen.
Wünsche dir, dass es doch klappt
So auf meine Mail nach Tschechien am 09.04. habe ich nun diese Antwort bekommen: (Sorry für das Englisch, wusste nicht dass deutsch auch geht)
Dear Mr. R,
Thank you for the trust you have placed in us regarding the delivery time of your car order.
To our regret we have to inform you that the production and delivery of new cars has been delayed by up to several months, as car manufacturers across the globe have been affected by a shortage of semiconductor chips. The vast majority of manufacturers have had to reduce or, in some cases, stop their production lines, and a lot of that is due to a shortage of microchips. The reason behind is that every electronic device – including mobile phones, computers, games consoles and your car – use microchips in the circuitry. In car industry is the even worse, because every single new car uses MCUs – micro controller units – for the control of the various aspects of the vehicle, like the chassis, safety system, ABS, stability control systems, airbags, power windows and more. In cars you can find dozens of MCUs from many suppliers, if just one of those MCUs is in short supply, your car cannot be delivered.
There are a number of factors behind the current shortage of microchips. First up, the global pandemic and accompanying lockdown meant chipmakers had to slow down production massively. And, as everyone else has had to stay inside, sales of electric gizmos like tablets and phones have gone through the roof as we’ve all relied on them to keep us entertained over a very long year indoors. So, fewer chips are being produced and those that are have been used in faster-selling consumer electronics. As we’ve been using our cars less over the pandemic, chip makers have naturally given priority to other products. It doesn’t stop there though. A massive winter storm in Texas affected a bunch of electronics facilities– curtailing their ability to produce microchips. Then in Taiwan, a severe drought knocked their ability to produce microchips, as the semiconductor industry needs a lot of water in production. In addition to all of this, Tokyo’s factory – which produces one third of microcontroller chips used in cars – had a massive fire that contributed to the shortage we’re now facing. Another complication with components delivery is now caused by conflict on Ukraine.
As we mentioned above, consumer electronics like consoles and tablets are selling faster than cars in lockdown, so it makes sense from chip producer side to prioritize those in the current market. But beyond that: cars use a specific legacy chip, which is tough and long lasting, but uses an older design. As the chip makers won’t make as much of a profit from the car microchips, the car makers are near the back of the queue.
We have our customers in focus and we keep the promise to deliver. However, under current circumstances, some delays on new cars orders are unavoidable. The length of these delays will vary, situation is changing every day, all manufactures are forces to slow down the production or even pause the production for the most critical period of time. We are working hard to implement the measures and we strongly believe, that these delays won’t last forever. We are even thinking to bring the chip building in-house so we can do it themselves. As chip building isn’t their area of expertise, this won’t happen overnight – but a start has been made. On top of that, Intel has also committed to huge investment in new chip factories that could help with shortages, and chip makers in Taiwan are increasing production to meet the shortfall. So, while we have a problem and have to wait in the short to medium term, there’s a fix on the horizon.
We have checked status of your order and unfortunately vehicle has not been scheduled for manufacture just yet. Under current circumstances in the vast majority of cases it is not possible to say when the vehicle will be manufactured and delivered. Once this information is available, your dealer will be the first to know this positive information and we are convinced that he will be happy to pass this information on to you.
With kind Regards,
Radka Mrazkova, Péče o zákazníka - Customer Center
ŠKODA AUTO a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II
293 01 Mladá Boleslav, Czech Republic
Ich sags Euch ja. Seid immer schön nett zu Olga
Habe mich jetzt einfach mal frech im Namen aller bei ihr herzlich bedankt, dass sie immer ansprechbar ist und "uns" antwortet. Ich habe ihr gesagt, dass der Name "Olga" in der Skoda-Community sehr beliebt ist und wir alle ihre Unterstützung & Geduld sehr schätzen, auch weil sie sicher nicht immer nur freundliche E-Mails bekommt.
Da ich "Parken Plus" bestellt habe und der Produktionszyklus 2/2022 ist, scheint es, zumindest bei im Banking stehenden Autos, diesbezüglich voran zu gehen.
Also erstmal drück ich dir die Daumen, dass du dein Auto schnell bekommst. Zweitens "nervt" mich der Post, nachdem wir eine Recht ähnliche Konfiguration haben und beide Ende 21 bestellt haben, da kommt dieses ungute Gefühl der Hoffnung auf
Mich würde interessieren, wie lange es ungefähr gedauert hat, bis die gute dir geantwortet hat.
Jetzt aber👍ein ganzer Haufen Fahrzeugübernahmen, freut mich sehr für euch alle, wieder einer weniger vor mir😎👍genießt es, ich halte so lange an der Probefahrt fest😬